FANDOM

RoswellDailyRecordJuly8,1947

Ziarul din Roswell, Roswell Daily Record din 8 iulie 1947, anunțând "capturarea" unei "farfurii zburătoare," de către United States Army, în apropierea localității.

În incidentul OZN de la Roswell se presupune că s-au recuperat resturi extraterestre, inclusiv cadavre străine, de la un obiect neidentificat care s-a prăbușit în apropierea de Roswell, sediul comitatului Chaves, statul New Mexico, SUA, în iunie sau iulie 1947. De la sfârșitul anilor 1970, incidentul a fost obiectul unor controverse intense și obiectul unor teorii ale conspirației cu privire la natura reală a obiectului care s-a prăbușit.

Armata Statelor Unite ale Americii, United States Army, susține că ceea ce s-a întâmplat a fost doar recuperarea resturilor unui balon experimental de supraveghere la mare altitudine care aparținea unui program secret numit Mogul[1]; cu toate acestea, mulți susținători ai OZN-uri spun că, de fapt, o navă extraterestră s-a prăbușit și câteva cadavre au fost recuperate și că apoi militarii au început o operațiune de mușamalizare. Incidentul s-a transformat într-un fenomen foarte cunoscut în cultura populară, ceea ce face ca numele Roswell să fie sinonim cu OZN-urile. Este pe primul loc ca fiind unul dintre incidentele cele mai mediatizate și controversate despre un presupus OZN.[2]

Contextul Edit

În data de 8 iulie 1947, Roswell Army Air Field (RAAF), biroul de informații publice din Roswell, New Mexico, a emis un comunicat de presă[3] în care precizează că personalul din compania 509th Bomb Group a recuperat o farfurie zburătoare prăbușită în apropiere de o fermă din Roswell, ceea ce a mărit interesul mass-mediei pentru acest subiect. În ziua următoare, presa a raportat că comandantul general al Air Force a afirmat că, de fapt, un balon cu radar de urmărire a fost recuperat de către personalul RAAF și nu un disc zburător[4] Ulterior a avut loc o conferință de presă care a confirmat că a fost un balon meteorologic.

Documente date publicității Edit

Potrivit Daily Mail[5], în 2011, FBI a publicat mii de documente pe site-ul lor oficial. Unul din documente, semnat de agentul FBI Guy Hottel, spune că un investigator al Air Force a declarat că trei farfurii zburătoare au fost recuperate în New Mexico.[6][7]

Vezi și Edit

Note Edit

  1. United States Air Force (Col. Richard L. Weaver, USAF; 1st LT. James McAndrew, USAFR), The Roswell Report: Fact versus Fiction in the New Mexico Desert (1995)
  2. B.D. Gildenberg. "A Roswell Requiem". Skeptic 10-1 (2003).
  3. http://ufologie.net/rw/p/rdr8jul1947.htm
  4. Results of a Search for Records Concerning the 1947 Crash Near Roswell, New Mexico (Letter Report, 07/28/95, GAO/NSIAD-95-187)”. General Accounting Office Government Records. Federation of American Scientists (Republished by). http://www.fas.org/sgp/othergov/roswell.html. Accesat la 10 ianuarie 2006. 
  5. The memo that 'proves aliens landed at Roswell' ... released online by the FBI
  6. http://www.jurnalul.ro/stiri/externe/document-care-atesta-ca-extraterestrii-au-aterizat-la-roswell-publicat-de-fbi-574705.html
  7. (foto) Document care atestă că extratereștii au aterizat pe pământ în 1947, publicat de FBI, 10 aprilie 2011

Legături externe Edit

Format:Comitatul Chaves, New Mexico

Also on FANDOM

Random Wiki