FANDOM

Magonia.jpg

Coperta primei ediții

Pașaport pentru Magonia: de la folclor la farfuriile zburătoare (în engleză: Passport to Magonia: From Folklore to Flying Saucers) este a treia carte despre ufologie scrisă de Jacques Vallée după Anatomy of a phenomenon: unidentified objects in space – a scientific appraisal (1965, republicată ca UFO's In Space: Anatomy of A Phenomenon) şi Challenge to Science: The UFO Enigma (1966, cu Janine Vallée). A apărut în 1969, prima ediţie fiind publicată de H. Regnery Co.[1] Pașaport pentru Magonia a deschis porțile unei noi interpretări a fenomenului OZN. Magonia, numită astfel în unele texte vechi, ar fi o regiune din atmosferă din care creaturi ciudate vizitează pământenii. Acești străini (extratereștri) și navele lor spațiale au lăsat în urma lor un puzzle care a însoțit omenirea din totdeauna, iar elfii, zânele, demonii, și vizitatorii din spațiu au avut mereu aceeași origine. Cartea este formată din cinci capitole și la sfârșit o anexă care ocupă de fapt jumătate din carte.

FundalEdit

Prin 1969, concluziile lui Vallee s-au schimbat, iar el a declarat public că ipoteza extraterestră era prea îngustă și ignora prea multe date. Vallée a început să exploreze conexiunile dintre OZN-uri, culte, mișcări religioase, demoni, îngeri, fantome, observația unor criptide și fenomene psihice. Speculațiile privind aceste potențiale legături au fost mai întâi descrise în a treia carte ufologică a lui Vallee, Passport to Magonia: From Folklore to Flying Saucers (Pașaport pentru Magonia: de la folclor la farfuriile zburătoare).
Pasaport magonia.jpg

MagoniaEdit

Magonia este numele unui regat ceresc imaginar menționat de un tratat de magie scris în 815 de către episcopul Agobard de Lyon. Acesta era locul de origine al unui popor de pirați din ceruri (Magonieni) care călătoresc cu nave magice sub formă de nori care erau folosite pentru a crea furtuni meteorologice prin care furau recolta de pe câmp. Magonia este menționată în lucrarea sa Lober Contra Insulam Virgi Opinionen.[2][3]

„noi am văzut și ascultat mulți oameni adânciți într-o așa stare de stupiditate, înecați în adâncurile nebuniei, încât cred că există o regiune numită de ei Magonia unde nave plutesc pe nori pentru a duce fructe... Marinarii... primesc și ei de la aceștia grâu și alte produse. Printre oamenii a căror nebunie e așa de mare încât cred așa ceva am văzut pe unii extirpând dintr-o adunare patru persoane strâns legate... care, pretindeau, au căzut din aceste nave... i-au adus în prezența noastră pentru a fi lapidați. Dar adevărul a învins!”
—Lober Contra Insulam Virgi Opinionen

CuprinsEdit

  • Capitolul 1: VISIONS OF A PARALLEL WORLD (Viziuni ale unei lumi paralele)
  • Capitolul 2: the good people (Zânele)
  • Capitolul 3: THE SECRET COMMONWEALTH (Comunitatea secretă)
  • Capitolul 4: TO MAGONIA . . . AND BACK! (Către Magonia... şi înapoi!)
  • Capitolul 5: [1] NURSLINGS OF IMMORTALITY ()
  • APPENDIX (Anexă)

NoteEdit

  1. http://www.amazon.com/Passport-Magonia-folklore-flying-saucers/dp/B0006CPDGI
  2. http://www.fordham.edu/halsall/source/abelard-sel.asp
  3. http://www.davidhalperin.net/the-mystery-men-of-magonia/

Vezi șiEdit

Legături externeEdit

Also on FANDOM

Random Wiki